Over ons

BonBox is opgericht door de broers Arlo en Ischa Swartz. Beide broers waren al jarenlang ondernemers, zij het in een totaal andere sector. Arlo kwam uit de grafische branche en verkocht digitale printoplossingen aan met name drukkerijen. Ischa was dierenarts en had een groot veterinair bedrijf opgezet met 10 klinieken in de randstad en ca 120 medewerkers in dienst. Het toeval wilde dat Ischa zijn veterinaire bedrijf verkocht had en dat Arlo voorstelde hun beider visies samen te voegen in een nieuw gezamenlijk bedrijf.

 

Over Arlo

 

Na jarenlang actief te zijn geweest in de grafische branche had Arlo een uniek procedé ontwikkeld (door verschillende machines te combineren tot een productiestraat) waarmee het mogelijk was verpakkingen te produceren in kleine (vanaf één stuks) aantallen maar met een extreem hoge kwaliteit in afwerking. Om deze productielijn te realiseren was een startkapitaal nodig én iemand die ervaring had in het opzetten van een groot bedrijf. Daarom stelde Arlo voor samen met Ischa een bedrijf te starten wat later BonBox werd.

 

Over Ischa

 

Ischa had een groot veterinair bedrijf (Caressa Dierenziekenhuizen en Hugo verwijskliniek) opgericht vanuit een duidelijke visie. Een hecht team bouwen waarbij het bedrijf draait om de medewerkers die daardoor hoge kwaliteit zorg leveren. De medewerkers in een bedrijf zijn het hart van je bedrijf. Als zij zich gewaardeerd voelen bouw je vanzelf een sterk en ook renderend bedrijf. Als bedrijfseigenaar heeft hij jarenlang in het bestuur van de werkgeversorganisatie gezeten (de Belangengroep Practici Werkgevers, de BPW) en namens hen onderhandeld voor een eerlijke cao met de bonden.

 

En dan BonBox!

 

Deze twee visies tezamen bracht het concept BonBox voort. Een creatief bedrijf waar mensen centraal staan en waar de medewerkers samen een unieke verpakking maken. 

 

Een revolutionaire productielijn

 

En waarom uniek? De unieke productielijn welke Arlo had uitgedacht maakt het nu mogelijk prachtig afgewerkte verpakkingsdoosjes op één stuksniveau te maken voor een betaalbare prijs. Dit is een doorbraak die de markt op zijn kop zet. Het is niet langer noodzakelijk om duizenden doosjes te bestellen om dit afwerkniveau te bereiken. Het kan al vanaf één stuk. En je kan hem ook nog eens op één stuk niveau personaliseren met foto en tekst. En met BonBox wordt deze revolutie aangeboden aan bedrijven én consumenten. De tijd dat je een grote voorraad aanlegt die na een jaar alweer gedateerd is, bijvoorbeeld omdat de huisstijl veranderd is of je andere wensen hebt gekregen, is voorbij. BonBox biedt een exceptionele mate van flexibiliteit voor een hele lage prijs. Bijkomend voordeel; dit is ook cruciaal om een speerpunt waar te maken waar BonBox voor staat: duurzaamheid. Niet duizenden stuks producceren waar je mogelikjk honderden van weggooit, maar exact dat produceren wat nodig is.